top of page

Blog

Energija besed


Do zdaj sem se z besedami ukvarjala predvsem kot jezikoslovka, v smislu Cankarjeve ugotovitve o besedi življenje. Menda je rekel nekako takole: »Vse, kar me je šola naučila o življenju, je to, da je samostalnik srednjega spola.« Ko pa sem zadnjega pol leta in več snovala društvo Povej in prisluhni, se je okoli mene ves čas nekaj govorilo o energijah, takih čisto fizikalnih – prijateljica zdravnica se je poglabljala v zdravljenje z bioresonanco, brala sem knjigo Andreja Detele Sintropija, se navduševala za nič- in plusenergijske hiše, pa šla na tečaj refleksoterapije … vse to ima povezavo z energijo.

Kaj pa pogovori? Zakaj sem imela ves čas občutek, da so tudi del tega konteksta. Ampak šele pred kratkim mi je kliknilo – seveda obstaja energija besed! Energija izrečene besede! Ali se spomnite čarovnic, ki so znale s čarobnimi besedami uročiti, spremeniti človeka v žabo, kamen … in obratno? Pa razni tabuji – prepovedane besede, ki temeljijo na prepričanju, da se izrečeno uresniči? Pa zdravilni uroki in zagovori vračev? Ah, to so pravljice in verovanja, bo kdo rekel. Ampak v vsaki pravljici je nekaj resnice. In lahko vam potrdi marsikateri osebni zdravnik, da je v polovici primerov pacienta "pozdravi" že samo pogovor in ne potrebuje več zdravil. Dobro se še spomnim izkušenj iz svojega otroštva, da me je večkrat kaj bolelo, ko pa sem o tem potožila mami, je dobesedno v trenutku izgovorjenega bolečina izginila. Po nekaj takih dogodkih mi mama seveda ni več verjela in me je obtožila, da sem si tiste bolečine izmislila. Jaz pa si nisem več upala povedati in sem bolečine držala v sebi. Telesne in tiste v duši. Še zdaj se spomnim tistih občutkov in vem, da si jih nisem izmislila.

So pa prišli znova živo na dan, ko sem bila oktobra lani na izobraževanju za refleksoterapevte, ko smo se učili metamorfno tehniko (tehnika, pri kateri greš nekako nazaj v času in »popravljaš« napačne vzorce). Očitno ne naključno. Tako kot tudi ni bila naključna ali kar tako brez zveze moja odločitev za to izobraževanje, čeprav je bilo na videz (in predvsem po mnenju drugih) čisto zunaj konteksta. Zdaj pa vidim zelo močno povezavo. Predvsem sem pred tega spet prišla do Ivane, ki je zdaj del ekipe našega društva. Ko sem sprejela v lekturo njeno slikanico Čudežna stopala, ki predstavlja otrokom čudoviti svet refleksne masaže stopal, sem ji omenila moje načrte za društvo ter tako izvedela, da je ona že izvajala prav take pogovore, kakršne sem si želela, da bi imeli v društvu. Tako se je vse nekako povezalo.

No, začela sem o energiji besed. Ali imajo besede res energijo, ki bi jo lahko nekako dokazali in predvsem praktično uporabili? Vedno bolj verjamem v to. Seveda ni tako preprosto kot v pravljicah, kjer je treba samo odkriti tisto »pravo« čarobno besedo. Vsekakor pa bomo tudi to raziskovali na naših pogovorih. Poskušali bomo besede »materializiati« v dejanja, spremembe, učinke. Pa saj imamo tudi s tem že vsi izkušnje: na primer ko nekaj skleneš in to poveš še komu, postane neke vrste zaveza, ali pa opora, ali pa spet energija, ki ti da zagon na poti k uresničitvi cilja. In predvsem temu vidiku bomo namenili naše pogovore.

Tako zdaj besedam poleg oblikoslovne, skladenjske, pomenske dodajam še energijsko raven.

Objave
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Arhiv
Spremljaj nas
  • Grey Facebook Icon
bottom of page